Més de 2,3 milions de dies d’esquí venuts durant la temporada

Les estacions de Grandvalira Resorts han tancat aquest diumenge una “bona temporada d’hivern” amb un total de 2.320.786 dies d’esquí venuts. Aquesta xifra representa un creixement del 4%, respecte a la temporada passada, segons informen en un comunicat. D’una banda, Grandvalira ha augmentat un 2,9% els dies d’esquí venuts respecte a la temporada passada. Per la seva part, Pal Arinsal ha estat el domini que ha registrat el major creixement respecte a l’hivern passat, amb una pujada del 11,8%, mentre que Ordino Arcalís ha assolit la seva segona millor temporada de la història, quedant-se a només 0,9% d’igualar la 2023-2024, en què va registrar xifres rècord. “Aquests resultats refermen el posicionament del Principat com una destinació d’esquí internacional del més alt nivell, amb garantia de neu, i una oferta d’activitats, oci, après-ski i de gastronomia complementària que l’amant de l’esquí aprecia com a diferenciadora”, assenyala el director Comercial i de Transformació Digital de Grandvalira Resorts, Jordi Galceran.
Així, l’estació de Grandvalira ha venut un total d’1.700.816 dies d’esquí aquesta temporada, xifra que representa un augment del 2,9% respecte a la 2023-2024. Aquest hivern, l’estació ha operat 134 dies de manera ininterrompuda entre el 8 de desembre i el 20 d’abril, essent una de les temporades més llargues dels darrers anys. El dia de més afluència es va registrar durant el període nadalenc, concretament el 28 de desembre, en què es van aplegar 24.463 esquiadors a Grandvalira. En la suma de les estacions, el 28 de desembre també va ser el dia de més afluència, amb un total de 33.418 esquiadors.
D’altra banda, les vendes a través dels canals online de Grandvalira han experimentat un augment del 16%. Seguint amb les tendències dels darrers anys, els mercats de proximitat han tornat a tenir màxim protagonisme. Les persones provinents d’Espanya (53%) han tornat a ser el gruix principal dels clients de Grandvalira, però cal destacar també el bon comportament del mercat britànic i irlandès (15%), que ha crescut un 3% respecte a l’hivern passat, i el francès, que s’ha mantingut en l’11%. Així mateix, també ha estat rellevant el bon funcionament en mercats estratègics com els de Llatinoamèrica, amb especial èmfasi als clients del Brasil i Mèxic, així com els nord-americans, especialment dels Estats Units. En aquest sentit, ha tornat a tenir un paper clau l’acord comercial amb Ikon Pass, el passi que dona accés a més de 50 estacions del món i del qual les estacions de Grandvalira Resorts formen part des de fa dos hiverns.
Pel que fa a la procedència dels esquiadors, l’estació mostra un any més la fidelitat del client de proximitat, en què el mercat espanyol segueix creixent i ha representat aquesta temporada el 70% del total. El segueix la clientela andorrana, que se situa al 20%, molt per davant dels britànics i irlandesos que representen el 4%. Pel que fa a les franges d’edat, Ordino Arcalís és, d’entre les tres estacions andorranes, la que compta amb el perfil de client majoritari més jove, essent el 32% del total de visitants de la franja d’edat compresa entre els 18 i els 25 anys.
Una estratègia digital en creixement
Aquesta ha estat la sisena temporada seguida en la qual Grandvalira Resorts destina grans esforços en la millora del seu ecosistema digital, amb l’objectiu d’optimitzar l’experiència d’usuari així com facilitar l’obtenció de forfets i serveis. Hi ha hagut un 19% de creixement en les vendes en línia a través de la web de Grandvalira Resorts i de les estacions.
La nova APP que Grandvalira Resorts va presentar a inicis de temporada també ha marcat una gran diferència aquest hivern i ha registrat gairebé 68.000 descàrregues, un 38% més que les obtingudes en l’anterior exercici. Els usuaris actius a l’APP s’han disparat fins als 205.000, un 84% més que la temporada passada, amb un total de 2.422.653 sessions (un 80% més). Aquest creixement s’ha transformat també en un augment molt significatiu de les vendes de forfets i serveis a través de l’aplicació, que s’han multiplicat per 10 mitjançant aquest canal. A més, l’eina incorporava com a novetat la possibilitat d’adquirir una eSIM per navegar amb dades per Andorra a un preu molt avantatjós. Aquesta novetat ha estat també molt ben rebuda pels usuaris, i s’han registrat un total de 4.300 vendes de targetes eSIM.
“L’objectiu és la millora contínua de l’experiència digital dels nostres clients i per aquest motiu hem dissenyat una estratègia sòlida que ha donat els seus fruits amb creixements destacats en usuaris i vendes. L’aposta per la nova APP ha estat un èxit i seguirem desenvolupant-la la temporada vinent amb usabilitats totalment innovadores en el mercat com l’ús del forfet digital al mòbil entre d’altres”, destaca el director de màrqueting de Grandvalira Resorts, David Ledesma, segons es recull en un comunicat emès des de les estacions.