Per què alguns joves han hagut de marxar de l’escola a mig curs?

Per què alguns joves han hagut de marxar de l’escola a mig curs?

Alguns alumnes han hagut de deixar els estudis a Andorra perquè les seves famílies no tenien la situació administrativa regularitzada. El Govern ha explicat que aquesta situació no es deu a cap canvi recent en la legislació d’immigració, ja que les normes són les mateixes que les del curs passat.

El ministre portaveu, Guillem Casal, ha recordat que les persones que volen viure i treballar a Andorra han de complir una sèrie de requisits legals per obtenir els permisos necessaris. Segons ha dit, és responsabilitat de cada persona informar-se sobre la documentació que necessita i les obligacions que assumeix quan es converteix en resident.

Casal també ha explicat que els permisos de treball temporals no permeten portar la família al país mitjançant el reagrupament familiar. Aquesta opció només està disponible en alguns casos concrets i sempre que es compleixin les condicions establertes per la llei.

Des del Govern insisteixen que la normativa és clara i que l’administració té l’obligació de fer-la complir. Tot i això, asseguren que els menors afectats han continuat tenint accés als serveis públics i a l’escolarització mentre s’ha gestionat la seva situació.

El ministre ha volgut remarcar que cap infant o adolescent s’ha quedat sense poder anar a l’escola i que s’han garantit els serveis als quals tenen dret, malgrat els problemes administratius de les seves famílies.

Andorra és jove