Més de 500 alumnes aprenen a detectar el ‘bullying’ i la pressió al grup a classe

Més de 500 alumnes aprenen a detectar el ‘bullying’ i la pressió al grup a classe

Aquest curs, 547 alumnes d’entre 10 i 11 anys han participat en un taller sobre l’assetjament escolar i la pressió grupal. L’han impartit professionals d’Andorra Recerca + Innovació (AR+I) i s’ha fet en 31 sessions repartides en 17 escoles dels tres sistemes educatius del país.

Durant una hora, els alumnes de cinquè (o CM2 en el sistema francès) han fet dinàmiques en grup per reflexionar i parlar sobre què és l’assetjament escolar, com detectar-lo i com actuar-hi. Tot plegat forma part del Pla de prevenció de l’assetjament escolar, impulsat pel ministeri d’Educació.

Aquest ha estat només un dels molts tallers que ha fet l’AR+I aquest curs: en total, han arribat a 2.325 alumnes de totes les edats, des dels 3 anys fins a adults. A les escoles, també s’hi han tractat temes com les emocions i la convivència, amb el taller Com em relaciono amb els altres… i amb mi?, que ha comptat amb la participació de 679 alumnes d’11 i 12 anys.

A banda del bullying, l’AR+I també fa tallers sobre medi ambient i ciència. Per exemple:

  • Rutes a Prats i Meritxell
  • Tallers sobre fauna, flora i geologia d’Andorra
  • Activitats per entendre els riscos naturals o com actuar en cas de terratrèmol.

Andorra és jove