Torneigs, Scape Room i Fortnite: així ha estat el Saló del Videojoc 2025

Torneigs, Scape Room i Fortnite: així ha estat el Saló del Videojoc 2025

Escaldes-Engordany.- El Saló del Videojoc ha tancat aquest diumenge la seva 15a edició al Prat del Roure amb un balanç molt positiu, una assistència d’entre 5.000 i 5.500 visitants i un molt bon ambient, tal com ha assenyalat la responsable de premsa, patrocinis, esdeveniments i RSE d’Andorra Telecom, Inés Martí. “Per mi han estat tres jornades molt tranquil·les i molt d’acord amb el que buscàvem, que era sobretot que la gent vingués a passar-s’ho bé. No tant pel nombre de persones que assisteixen, que ha estat bastant similar a altres edicions, sinó per l’experiència que es viu al saló”, ha apuntat Martí, que també n’ha destacat el caràcter local i intergeneracional, ja que enguany s’hi han pogut veure des de nens petits fins a avis i molts adolescents. “L’ambient que es genera ens agrada molt perquè tothom hi troba el seu lloc i el seu espai: queden per retrobar-se, juguen una estona i marxen, i per això ja és una cita ineludible al país per als aficionats i gamers. No és un saló que busqui la competició, sinó el retrobament i el fet de poder jugar plegats, en família o amb amics.”

Pel que fa a les propostes més exitoses, Martí ha remarcat l’elevada participació als tornejos, amb més de 300 jugadors, i l’enorme acceptació de l’Scape Room, que ha esgotat inscripcions tots els dies i fins i tot ha deixat algunes famílies i grups sense poder-hi accedir. També han tingut una gran acollida el simulador de l’Automòbil Club i els espais de SAGA i de la Universitat d’Andorra, que han aportat continguts pedagògics i videojocs en català. “El final de festa ha estat especial amb el Pol Suja, que ha dinamitzat el torneig de Fortnite i té molts seguidors al país. I el concert que estem escoltant ara, de la pianista i streamer Elesky, està fent les delícies dels aficionats als videojocs i bandes sonores; està agradant moltíssim” ha celebrat.

Davant d’una pregunta de la premsa sobre la possibilitat de créixer per atreure públic de fora —França o Espanya—, Martí ha reiterat que, tot i que seria interessant explorar aquesta via, no és la prioritat del saló, ja que està concebut sobretot pel públic local i amb un dimensionament que garanteix que tothom pugui jugar còmodament i que no s’acumuli massa gent. En aquest sentit, Martí ha recordat que la ubicació a Escaldes-Engordany es mantindrà sempre que el comú hi doni suport, i que el calendari i l’encaix amb altres esdeveniments, com l’Andorra Shopping Festival, serien factors a tenir en compte. “Fem poca publicitat fora. El que ens interessa és que la gent del país, que té un cap de setmana aquí, pugui apropar-se” ha comentat. “És un lloc on ens retrobem cada any amb les mateixes famílies i aficionats molt seguidors del saló. Fins i tot entre els guanyadors dels tornejos sovint es repeteixen els mateixos, perquè la gent ja s’ho sent molt seu” ha afegit, tot assenyalant que espera que la propera edició sigui igual o millor.

Andorra és jove